پروژه ایران مال

پروژه ایران مال

ایران مال که به عنوان بازار بزرگ ایران شناخته می‌شود در دنیا شهرت زیادی دارد. ایران مال یکی از بزرگترین مراکز خرید در دنیا بوده و در بخش غربی تهران قرار گرفته است. کسانی که علاقمند به بازدید از شهرک چیتگر هستند قطعاً از دیدن فضای بی نظیر ایران مال هیجان زده می شوند.

پروژه ایران مال

ایران مال مجموعه ای جذاب با کاربری تجاری و تفریحی و فرهنگی است و همینطور در راستای ورزشی نیز به رشد خوبی رسیده است. طراحی دو هتل 5 ستاره در ایران مال بخش مهمی در جذب گردشگر محسوب می شود. از آنجایی که ایران مال در نزدیکی شهرک چیتگر قرار گرفته است، نظر بسیاری از مردم را جلب می کند به هر حال منطقه 22 تهران اهمیت زیادی در دنیای گردشگری و تجاری دارد.

پروژه ایران مال با زیربنای 1710000 متر مربع توانسته بسیاری از مهندسان را به تعجب وا دارد. این پروژه بر روی زمینی به مساحت 27 هکتار در سال 1390 اجرا شده است. اینطور که مشخص است در همان ابتدای آغاز پروژه ایران مال بیش از 22 هزار میلیارد سرمایه در این راستا نیاز بوده است.

ایران مال می تواند ساز و کار عمرانی و معماری مشخصی را دنبال کند، البته که سطح ساخت این پروژه به صورت جدی دنبال شده است و رویکرد اقتصادی بی نظیری دارد. در بهترین شرایط ایران مال می تواند یک مرکز گردشگری عالی مربوط به منطقه 22 تهران باشد.

پیش خرید و خرید آپارتمان

بیشتر بخوانید: دریاچه شهدای خلیج فارس منطقه ای چهار فصل

فازبندی ایران مال

فاز اولی ایران مال در حدود 1400000 متر مربع در اردیبهشت سال 97 رونمایی شده است. این فاز توانسته موقعیت ملک را مدنظر قرار دهد و به نوعی اولین گام اساسی برای رسیدن به سطح اقتصادی خوب محسوب شده است.

فاز دوم ایران مال نیز تا آخر سال 99 بهره برداری خواهد شد. ایران مال در لیست شرکت سهامی عام قرار دارد و به نوعی با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همراه است. از سوی دیگر بخشی از سهام ایران مال واگذار شده است همینطور سهام در بورس اوراق بهادار نیز قابلیت عرضه دارد.

ایده اولیه ساخت ایران مال مربوط به علی انصاری است. اینطور که مشخص است ایران مال در نهایت در لیست  5 مرکز خرید برتر جهان قرار می گیرد که امتیاز بی نظیری را شامل می شود.

باغ ایرانی ایران مال

از آنجایی که بخش بندی ایران مال زیاد است دوست داریم هر بخش را به شکل مجزا به شما معرفی کنیم. مثلاً یکی از بخش های مهم ایران مال باغ ماهان مشهور به باغ ایرانی است. این باغ بر اساس ایده گرفتن از باغ ماهان کرمان ساخته شده است و در بخش مرکزی ساختمان ایران مال قرار گرفته است. باغی جذاب در ابعاد 51 در 176 متر که طبقه اول آن پارکینگ بوده و بخش تجاری دوم نیز ادامه یافته است. سقف این باغ در بام آزاد بنا قرار گرفته است و در نهایت پوششی غشایی برای آن ارزیابی شده است. جریان آبی در این فضا حاکم بوده و از بخش شمال به جنوب جاری شده است. در این باغ طیف گسترده ای از گیاهان کاشته می شود و به نوعی بهترین مرکز بازدید برای دانشجویان کشاورزی و گیاه شناسی است. برخی از گیاهان این باغ در کل دنیا نادر هستند و این موضوع برگ برنده ای برای ایران مال محسوب می شود.

وقتی وارد باغ می شوید فضای خنک و معطری را تجربه می کنید. دور تا دور این باغ درختانی سرسبز دیده می شود. همینطور حوضچه و محیط آبی این باغ بسیار جذاب است و به نوعی بخش مهمی از ایران مال را به خود اختصاص داده است. این منطقه در سال های اخیر بهترین رویکرد گردشگری را به خود اختصاص داده است. فضا برای قدم زدن فراهم است.

نمایشگاه ماشین در ایران مال

از روزی که پروژه ایران مال آغاز شد تصمیم برای نمایشگاه خودرو از موارد بسیار مهم محسوب می شود و بخش اصلی پروژه ایران مال بود. نمایشگاه خودرو در این بازار به صورت جداگانه طراحی شده است. این فضای بزرگ در سه طبقه طراحی شده است. نمای این سه طبقه در توالی یکدیگر هستند به شکلی که به صورت فرم هندسی تخم مرغی طراحی شده اند. از سازه های فولاد نمای استفاده شده است و در نهایت شکل ظاهری به صورت نرم و یکنواخت دیده می شود. از سوی دیگر چند ضلعی در پلان و منحنی نیز دیده می‌شود. یک سری پنل های آلومینیومی نیز به صورت پوشش نهایی دیده می شود که بسیار زیبا و خاص طراحی شده اند. این بخش به طور کلی از نظر سازه بسیار قوی است و توسط بهترین معماران و مهندسان عمران طراحی شده است. در شرایط اجرای این سازه مشخص است که ساختار روتین و قابل قبولی ارزیابی شده است.

بیشتر بخوانید: ایوان اشراق در ایران مال

بخش سینما، رستوران و هتل در ایران مال

در ابتدا تصمیم برای 30 واحد سینمایی در ایران مال گرفته شد اما امروزه این تعداد به 40 واحد رسیده است. اینطور که مشخص است 12 واحد از این مورد در فاز نخست به مرحله افتتاح رسیده است. این محدوده در مجموع در حدود 200 رستوران را شامل می شود و البته طراحی فود کورت در ایران مال یکی از بهترین ایده هایی بود که با استقبال زیادی روبرو شد. از سوی دیگر هتل مجموعه ایران مال در سمت شرقی طراحی شده است و بیش از 100000 متر به این بخش اختصاص یافته است. این مجموعه با ارتفاع بیش از 70 متر توانسته از دو هتل 5 ستاره تشکیل شود. این بخش دارای 211 و 195 اتاق است که از نظر امکانات در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند. از بهترین امکانات رفاهی در ساخت هتل استفاده شده است. موقعیت هتل به واسطه اجرای هر بخش تعیین می شود. برخی از بخش های هتل وسیع تر از بخش های دیگر هستند و به نوعی دارای موقعیت تفریحی خوبی هستند. بخش دیگری از هتل نیز دیده می شود که سازوکار روتین اجرایی دارند. هتل ها از نظر فضای سبز به خوبی طراحی شده اند و امکانات رفاهی برای کسانی که معلولیت جسمی دارند نیز فراهم شده است. از سوی دیگر هر یک از هتل ها به واسطه موقعیت اتاق ها وابسته به ضلع شرقی و غربی هستند. هتل و رستوران های ایران مال از جدیدترین طرح روز دنیا بهره مند هستند و هم موقعیت مدرن اجرایی و هم فضای سنتی به خوبی رعایت شده است.

هتل های ایران مال

هتل ایران مال در مجاورت جاذبه های طبیعی تهران مانند پارک شهرک چیتگر، دریاچه خلیج فارس و پارک ملی گیاه شناسی قرار دارد. از مدرن ترین شیوه های معماری منطبق بر استانداردهای روز دنیا در طراحی هتل ها استفاده شده است. آتریوم مرکزی، نورگیری از سه جهت شرق و غرب تنها بخش کوچکی از این پروژه محسوب می شود. مجموعه رستوران هایی که مشرف به دریاچه خلیج فارس هستند.

در طراحی هتل ها موقعیت اتاق جلسات، آمفی تئاتر و سالن ضیافت طراحی شده است. همینطور 2 رستوران ایتالیایی و آرژانتینی نیز دارد که برای رفاه گردشگران است.

رستوران ها منوهای سنتی ایرانی و بین المللی دارند و همینطور در بخش دیگری از هتل مراکز آب درمانی و سونا و جکوزی نیز دیده می شود.

رستوران های ایران مال

رستوران های ایران مال برای ملاقات های کاری و مهمانی های خانوادگی بی نظیر هستند. می توانید از غذاها و نوشیدنی های دلچسب این بخش لذت ببرید. می توانید بهترین غذا توسط سرآشپز های بومی و ملی و بین المللی را دنبال کنید.

در این مجموعه 4 فودکورت بزرگ و 200 رستوران و کافی شاپ وجود دارد که هدفمند هستند و بهترین و لذیذترین غذاها را در نظر می گیرد. همینطور تنوع چشایی و بصری نیز از سوی 5 قاره جهان رویت شده است. از رستوران ها می توانید مناظر چشم نواز رشته کوه البرز را مشاهده کنید و همینطور از فواره های موزیکال دریاچه ایران مال نیز استفاده کنید. صرف نوشیدنی ها و خوراکی های مورد علاقه شما در این رستوران اهمیت زیادی دارد.

مرکز نمایشگاهی ایران مال

مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران مساحتی در حدود 45000 متر مربع دارد. که 15000 متر مربع آن شامل فضای خالص نمایشگاهی است که در مجموع در 5 طبقه ساخته شده است. در این بخش از مجموعه های فرهنگی و تفریحی و سینمایی و ورزشی استفاده شده است. این بخش مربوط به رستوران های محلی و ملی و بین المللی است و برای رویدادهای مختلف در نظر گرفته می شود.

سیستم غرفه سازی مدولار در مرکز نمایشگاهی ایران مال دیده می شود و طراحی و پیاده سازی آن به وابسته به بخش های مختلف است. غرفه سازی در این بخش از سیستم کوئیک وال استفاده کرده است تا ابعاد غرفه ها به سرعت تغییر کنند.

از سوی دیگر تکنولوژی به کار رفته در این سیستم بر اساس آخرین تکنولوژی و دستاوردهای روز دنیا اجرا شده است. المان های دکوراتیو در این مجموعه به صورتی دنبال شده است که بتواند با نظر گروه های زیادی سازگار باشد.

سیستم برق رسانی از کف به صورت مدولار با اتصال به سیستم های اصلی فعالیت دارد. این سیستم دارای موقعیت منطقه ای مشخصی است.

نورپردازی این مجموعه مربوط به بیشترین بهره وری و کمترین مصرف است و توانسته ساختار تعمیرات و نگهداری را شامل شود.

کافه سینما ایران مال

بازار بزرگ ایران در منطقه 22 تهران به مسائل فرهنگی دنیا نگاه کلانی دارد. مجموعه سینمایی که د بخش غربی این مجموعه وجود دارد بیش از 12 سالن سینما و 9 سالن عمومی است و همینطور 3 سالن vip را شامل شده است که امکانات ویژه ای دارد. این پردیس سینمایی ظرفیت بیش از 1800 صندلی دارد و همینطور از تجهیزات مدرنی برای این بخش استفاده شده است. مساحت 5700 متر مربع در این مجموعه مربوط به فضای فرهنگی سینمایی است. مجموعه های سینمایی ایران مال قابلیت برگزاری جشنواره های معتبر داخلی را دارد. این مجموعه نقطه عطفی در رونق و توسعه هنر و صنعت سینما است.

یکی از ویژگی های جذاب در ایران مال کافه سینما است که مربوط به بخش شرقی بوده و مساحت 850 متر مربعی دارد. این بخش وابسته به سینماگران و اهالی هنر سینما است. کافی شاپ های این بخش در دو موقعیت شمالی و جنوبی طراحی شده است.

سایر بخش های ایران مال

در طراحی ایران مال یک بخش مشهور به شربت خانه است. شربت خانه به طور کلی مجموعه ای جذاب است که توانسته رویکرد سنتی و جذاب منطقه را شامل شود. از سوی دیگر در طراحی شربت خانه از معماری قدیمی استفاده شده است که بخشی از نوستالژی محیط را شامل شود.

بخش دیگر از ایران مال مربوط به مسجد نبی است. مسجد نبی با ساختار ایرانی اسلامی طراحی شده است که توسط بزرگترین معماران دنیا مورد تایید قرار گرفته است. وسعت این مسجد زیاد است و بخش ارزشمندی از ایران مال محسوب می شود.

یک بخش دیگر از ایران مال مربوط به تالار آینه است. تالار آینه مجموعه ای جذاب است که هم توانسته رویکرد مستقیم با سایر بخش ها داشته باشد و هم چشم انداز خوبی را شامل شده است.

بازار چهارسوق یکی از بازارهای جذاب مربوط به ایران مال است. ین بازار به شکلی طراحی شده است که دسترسی از هر بخش آن به بخش دیگر به خوبی فراهم می شود. بازار چارسوق در لیست بازارهایی قرار دارد و هم از نظر سنتی شرایط را حفظ کرده است و هم وضعیت مدرنی دارد.

مجموعه ایران مال به دلیل نزدیکی به منطقه شهرک چیتگر با وسعت پارکینگ بالایی همره است و 20 هزار پارکینگ برای خودرو و موتورسیکلت دارد. اینطور که مشخص است 52 بخش دسترسی نیز به این مجموعه وجود دارد که به صورت زیر گذر، پل، رمپ و تونل است. در بخش بندی های صورت گرفته مربوط به منطقه شهرک چیتگر موقعیت ملک دارای فضای خوبی است.

کلام آخر

روزی که استارت طراحی ایران مال زده شد، هیچ کس فکرش را نمی کرد که تا این حد وسیع و گسترده باشد. به طور کلی این مجموعه در لیست بزرگترین پروژه تجاری در خاورمیانه قرار داشته و توانسته یکی از ده پروژه برتر مربوط به منطقه 22 تهران شهرک چیتگر باشد. اینطور که مشخص است پروژه ایران مال در بخش خصوصی به رشد رسیده است. در حدود 7000 نفر آستین بالا زدند که این پروژه را به طور دقیق پیش ببرند. پروژه ایران مال که مشهور به تات مال است در کل دنیا سر و صدا کرده است.

این پروژه علاوه بر بخش های تجاری شامل بخش های اداری و تالار پذیرایی و ... است. پیست یخ، ایوان بلور، تالار الماس و گالری خودرو از بخش های مهم این پروژه محسوب می شود. آبنمای طراحی شده در این بخش زیباترین مورد در منطقه 22 تهران است. خوشبختانه این پروژه بر اساس دید روانشناسی به رشد خوبی رسیده است.