بام لند دنیایی زیر ذره بین

بام لند دنیایی زیر ذره بین

کسانی که به منطقه 22 تهران رفته اند، حتماً نام و آوازه بام لند را شنیده اند. مرکز تجاری و تفریحی بام لند تهران، موضوعی است که قصد داریم امروزه در موردش صحبت کنیم. دوست داریم موقعیت منطقه ای این مجموعه را بررسی کنیم، رستوران های بام لند را از نظر طراحی و نوع سرو غذا معرفی کنیم و در مورد هیجاناتی که در شهربازی بام لند انتظار ما را می کشد، صحبت کنیم.

بام لند دنیایی زیر ذره بین

بام لند در یک نگاه

بام لند نام یک مجموعه تجاری و تفریحی در تهران است. این مجموعه دوست داشتنی در نزدیکی شهرک مسکونی چیتگر و در منطقه 22 تهران قرار دارد و به نوعی به دریاچه شهدای خلیج فارس نزدیک است. بام لند مرکزی بسیار مدرن و شیک است و شامل 12 ویلای دو طبقه به صورت مستقل است که با مجموعه های جذاب و معتبر خود بسیار رشد داشته است. برندهای تجاری مختلف در این مجموعه در کنار هم یک پکیج کامل را تشکیل داده اند. در بام لند دست خالی بر نمیگردید. از لوازم خانگی گرفته تا بهترین پوشاک مارک و همینطور موتور سیکلت برای فروش دیده می شود.

شاید فکر کنید بام لند تنها یک مرکز خرید لوکس است اما خرید تنها بخش کوچکی از این مجموعه است. سرگرمی هایی که در بام لند پیش روی شما قرار می‌گیرد، کمتر جایی تکرار می‌شود. در این مجموعه در حالی که به تماشای اجرای موسیقی پرداخته اید می‌توانید ماهیگیری کنید و به نوعی واقعیت مجازی را به چشم ببینید.

هرچقدر از کافه و رستوران های بام لند بگوییم کم است! مجموعه غذاخوری های باصفا که چشم اندازی موفق دارند و به نوعی دارای فضای لذت بخش و دوست داشتنی هستند. بازدید از این منطقه یک تیر و چند نشان است!

ذوق و هنر معماران ایرانی در لایه لایه مجموعه تفریحی بام لند مشخص است به طوری که از جدیدترین امکانات روز دنیا استفاده شده است و مجموعه ای خاص و بینظیر محسوب می شود که توانسته موقعیت منطقه ای بی نظیری داشته باشد.

بام لند در سال 2018 به واسطه طراحی خارجی و مدن خود جایزه معماری در مسابقه بین المللی سالانه پریکس وزرسیلز را کسب کرد.

چرا بام لند؟

- آوازه بام لند بسیار زیاد است و شاید بهتر باشد در ابتدا دلیل این همه اهمیت را بدانیم.

- بام لند یکی از معروف ترین مراکز خرید لوکس در منطقه 22 تهران است. این مجموعه در راستای برنامه های فرهنگی و همینطور جشنواره های مختلف بسیار عالی عمل کرده است. آمفی تئاتر این مجموعه برای دانشجویان هنر بی نظیر است. بام لند شامل امکانات رفاهی بسیار خوبی است به طوری که هر نیازی که دارید در داخل سرزمین بام برطرف می شود.

- بام لند چشم اندازی بی نظیر از بخش رستوران به دریاچه چیتگر و شهرک مسکونی چیتگر دارد که توانسته در لیست مجموعه های محبوب غذاخوری در تهران قرار بگیرد.

- فضای تفریحی این مجموعه بی نظیر است، مجموعه تفریحی که برای کودکان طراحی شده است بسیار خاص است. مسیرهای پیاده روی بسیار عالی هستند، ماهیگیری و قایق سواری و صد ها تفریح دیگر تنها بخش کوچکی از جذابیت بام لند محسوب می شوند.

- طراحی بام لند به شکلی است که تردد افراد معلول نیز به سادگی صورت می گیرد.

قدم قدم تا بام لند

بگذارید کمی از حال و هوای دوست داشتنی بام لند برایتان بگویم. از ورودی این مجموعه که صحبت می شود، افرادی که تجربه یک بار دیدن از آن را دارند، کاملاً حس خوشایندی خواهند داشت. وقتی واحد مجموعه می شوید، منظره زیبای دریاچه و پارک جنگلی چیتگر شما را مجذوب خود می کند. این چشم انداز دقیقاً روبروی شما قرار دارد. از سوی دیگر همهمه دلنشین مردم نشان از پویایی و سرزندگی است به طوری که نشان می دهد زندگی جریان دارد، هرچقدر سخت اما هنوز هم زیبایی های دنیا کم نیست. بخشی که همهمه مردم زیاد است شما را به سمت داخلی مجموعه هدایت می کند. مراکز خرید و کافه و رستوران ها هم در سمت راست و هم در سمت چپ ورودی قرار دارد.

خرید کردن مهمترین دلیل ورود یک بانوی خوش سلیقه ایرانی به مجموعه بام لند است، اما آقایان اغلب به دور دریاچه قدم می زنند و از فضای موسیقی موجود لذت می برند و کودکان اصرار می کنند که زمان را برای مجموعه های تفریحی غنیمت بشمارند. صدای آب دریاچه و خنده گاه و بی گاه کودکان، همه را سر کیف می آورد. اگر بگوییم یک منطقه 22 تهران است و یک بام لند، بیراه نگفته ایم!

سرگرمی های بام لند

بارها در متن تأکید داشتیم که بام لند تنها یک مرکز خرید نیست و حالا وقتش رسیده این مجموعه را از زوایای دیگر بررسی کنیم تا برای ادعای خود دلایل خوبی داشته باشیم.

لذت تماشای واقعی با عینک های دیجیتال وی آر لند

وی آر بند یک مجموعه بسیار هیجان انگیز در بام لند است. به نوعی این مجموعه در بخش شرق دریاچه قرار دارد و شما به واسطه عنک های دیجیتال جذاب خود وارد دنیای پر از شگفتی می شوید. به شما عینک هایی داده می شود که پس از استفاده از آن همه تصاویر فوق العاده با کیفیت هستند. در واقع محیطی 360 درجه در برابر چشمان شما قرار می گیرد که کمی اغراق آمیز است. شما در این بخش می توانید به واسطه یک عینک ساده به بالای قله برف بروید و اسکی سواری کنید. می توانید بر روی موج های خطرناک قایق سواری کنید و یا موتورسواری روی دیوار مرگ را تجربه کنید. وی آر لند مجموعه ای با عنوان بازی در هزارتوپ دارد که به آن ماژول میز گفته می شود. دقت کنید که محدودیت سن و وزن برای این دو بازی در مجموعه بالای 7 الی 10 سال است و برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند پیشنهاد نمی شود!

اگر باردار هستید و یا از بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی رنج می برید بهتر است به سراغ سایر بخش های بام لند بروید. همینطور اگر از دسته افرادی هستید که از دیسک کمر رنج می برید و یا دچار گردن درد هستید نیز باید احتیاط کنید. بازی های این مجموعه قیمت زیادی ندارند نگران نباشید. مجتمع تجاری بام لند یکی از بهترین مراکز تفریحی مربوط به منطقه 22 تهران است. این بخش دارای موقعیت منطقه ای خاصی است به طوری که دسترسی به شهرک مسکونی چیتگر را به خوبی فراهم می سازد.

لذت تماشای واقعی با عینک های دیجیتال وی آر لند

واقعیت مجازی زاویه بام لند

افرادی که اهل بازی هستند، می توانند از جدیدترین بخش بام لند، یعنی بخش واقعیت مجازی زاویه لذت ببرند. در این بخش انواع بازی های واقعیت مجازی تجربه می شود. بازی هایی که در این مجموعه وجود دارد شامل تیراندازی ترسناک، تیراندازی وسترن، زامبی فانتزی و شمشیر زن و و ده ها بازی دیگر است. بازی ها در قالب های 5 دقیقه، 10 دقیقه، 20 دقیقه و 30 دقیقه ای هستند. شبیه ساز رانندگی و شبیه ساز ترن هوایی دو گزینه بسیار جالب هستند که به تازگی به این بخش افزوده شده است. بازی های سی دقیقه ای اغلب به صورت مرحله ای هستند و بسیار جذاب طراحی شده اند.

واقعیت مجازی زاویه بام لند

در چیتگر ماهیگیری کنید

بام لند دارای یک اسکله است که از تفریحات جذاب در آن ماهیگیری است. ماهیگیری در این پهنه آبی قطعاً بی نظیر است. یک کلوپ ماهیگیری در کنار مرکز خرید وجود دارد که به واسطه امکانات و خدماتی که دارد به شما اجازه می‌دهد تا در دریاچه چیتگر ماهیگیری کنید. در این کلوپ 32 جایگاه ماهیگیری وجود دارد و به طور کلی اولویت با کسانی است که توانسته اند رزرو زودتر داشته باشند. ساعت کار این کلوپ از 8 صبح الی 22 شب است.

دوچرخه سواری در بام لند

شهرک مسکونی چیتگر و دریاچه معروف آن با مسیر های دوچرخه سواری خوبی که دارند مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته اند. مسیرهایی برای دوچرخه سواری و پیاده روی دیده می شود به طوری که بخشی از آن مربوط به اسکله بام لند است. مسیر ها  6 کیلومتری هستند و یکی از خاطره انگیزترین نقاط تهران محسوب می شود. کفش های راحتی خود را به پا کنید و این منطقه بی نظیر را از دست ندهید. وقتی دوچرخه سواری در بام لند را انتخاب کنید می توانید از زیبایی و موقعیت منطقه بسیار لذت ببرید و به نوعی به موقعیت خوبی دست یابید.

دوچرخه سواری در بام لند

بازی های هیجان انگیز در بام لند

اگر به بخش انتهایی مرکز خرید در سمت راست مجموعه بام لند بروید، تشک پرش آزاد یکی از بخش های جذاب است که شاید کمتر کسی جرات تجربه آن را داشته باشد. این بخش به واسطه پله های چوبی شرایط ورود به ارتفاع مشخصی را فراهم می سازد و سپس از ارتفاع دلخواه خود می توانید بر روی تشک بادی بپرید و انرژی خود را تخلیه کنید. جالب اینجاست که دختران علاقه بیشتری به این بخش دارند!

بخش دیگر از بازی های هیجان انگیز در بام لند مربوط به اسکای فلایر است. این بخش دقیقا در کنار وی آر بند قرار دارد و به واسطه آن می توانید در آسمان پرواز کنید و چشم اندازی بی نظیر از مجموعه چیتگر را لمس کنید. افراد بالای 12 سال می توانند از این بخش استفاده کنند. اگر ناراحتی قلبی دارند و یا دچار بیماری های عصبی و فشارخون هستند بهتر است بسیار احتیاط کنند. در صورتی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اید اجازه استفاده از این بازی ندارید.

فوتبال دستی از دیگر هیجانات بام لند محسوب می شود. این بخش در نزدیکی فروشگاه کیدز گاردن قرار دارد و برای نوجوانان بسیار جذاب است و در لیست فعالیت های فیزیکی جالب قرار دارد. ساعت کار این مجموعه از 10:30 صبح تا 24 است.

جشنواره های مسحورکننده بام لند

برنامه های تفریحی بام لند از دیگر بخش های مهم آن محسوب می‌شود. جدا از همه بازی ها و بخش های متنوعی که در بام لند دیده می شود جشن های مربوط به شب یلدا را از دست ندهید. برنامه هایی که ویژه ماه رمضان است و همینطور مسابقات ورزشی و هیجان انگیز که هر یک دارای شرایط مخصوص به خود هستند. برنامه ورزش گروهی در بام لند تهران هر جمعه 9:30 صبح برگزار می شود و به صورت رایگان می توانید در آن شرکت کنید. این بخش مربوط به فضای بزرگ ورودی B مجتمع تجاری بام لند است.

موسیقی خیابانی به منظور حمایت از فضای فرهنگی از دیگر بخش های جذاب بام لند است. چند سالی است که موسیقی خیابانی در تهران رواج یافته و طرفداران خاص خود را دارد. جوانانی که به صورت تک نفره یا گروهی دور هم جمع می شوند و با سازهایشان هنرنمایی می کنند.

بخش های فروشگاهی بام لند

فروشگاه های بام لند شامل دو طبقه همکف و زیر همکف طراحی شده اند و نمای ورودی مخصوص به خود دارند که ورودی آنها به سمت دریاچه است. یک سری رستوران ها و کافه های روباز نیز در این بخش وجود دارد. محصولات متنوع از برندهای نام آشنا دنیا نیز وجود دارد که جنس و کیفیتی بی نظیر دارند.

فروشگاه مد و لباس بام لند: این فروشگاه با برندهای مشهور دنیا توانسته بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب کند. لیست زیر برخی از برندهای مشهور و محل قرارگیری آنها را نشان می دهد:

- آدولفو دومینگز | Adolfo Dominguez: طبقه زیر همکف

- کالینز | COLINES: طبقه همکف

- اسکچرز | Skechers: طبقه زیر همکف

- جی اوکس | GEOX RESPIRA: طبقه همکف

- ال سی وایکیکی | L C Waikiki: طبقه زیر همکف

- بنتون | United Colors Of Bentton: طبقه همکف

- مانگو | Mango: طبقه های همکف و زیر همکف

- جین وست: Jeans West: طبقه همکف

فروشگاه ساعت، طلا: فروشگاه های ساعت و طلا و جواهر در این بخش با برندهای مشهوری که دارد، بخشی از گردش مالی بالا را شامل می شود. مثلاً کیا گالری، سواروسکی، سواچ سه مورد از بهترین گزینه ها هستند.

سایر فروشگاه ها شامل فروشگاه لوازم جانبی، لوازم ورزشی، تناسب اندام، لوازم خانگی و الکتریکی و ... .

رستوران های مهم بام لند

رستوران های ایرانی شامل دروازه طهرون، رستوران ته دیگ، چلوکباب رفتاری و رستوران سماک
رستوران های بین المللی بام لند شامل رستوران چینی چینا باکس، رستوران عربی زاهدالعراقی، رستوران فرهنگی کوبابا ترمو و رستوران ایتالیای رومانا پلاس است.

دسترسی به بام لند

ساعت کاری این مجموعه برای روزهای عادی از 9 صبح الی 1 بامداد است.

روزهای تعطیل نیز از 8 صبح الی 1 بامداد اعلام شده است.

آدرس بام لند: بزرگراه شهید همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری بام لند